10 Muharam 1437H ; 24 Oktober 2015
Bismillah.
Traaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaada!
Alhamdulillah. Allah kurniakan buat aku kekuatan utk aku
mencurahkan apa yg ada di minda waktu exam PT3 haritu,,,
Guys, avoid from komplen macam-macam ..example,
“ weyyy! Part yg bhg A yg senang tu aku lupaaaaaaaaaa gila! Gila!
Jawapan dia. Kenapalhhh aku boleh lupaa. Dah la bhg B aku tak bnyak jawabb
habislaaa . aku target lulus je skang ni ”
See?
Darpda first letter (w) till the last (i) full of? Keluhan. Sesalan.
Oh my dearest friend! Kalau bukan lah Allah yg bg kekuatan
utk kita tulis satu huruf tuu.. kalau bukan Allah yg bg kita nikmat tu. Memang kte
takkan dapat dan mampu jawab sepatah pun. Trust me!
Kite tak mampu nak buat apa tanpa izin Allah. Just like me,
seandainya Allah tak izinkn I typing right now. I pun takkan mampu. Am I right>?
Just look back to yourself. Yourself that full of sin! Stop blaming anyone. Look
back to yourself . please.. let’s decrease and avoid complaining your own
effort. Keep praying the best for you. Even pun you all rasa macam memang
betul-betul takboleh jawab jangan sampai cakap “ aku rasa macam gagal la ” “
aku rasa aku mampu dapat around 40% ke bawah je la ”
STOP.
STOP.
STOP.
Stop korg punya ‘rasa-rasa’ tu. Sebab apa tau. Every time
you said like that it can be a pray for you. Maknanya macamkita doakn buruk utk
diri sndr. Better korg doa je. Then , kalau korg rasa memg sgt susah but klau
after exam la your anybody ask okay tak exam. Jawab je Alhamdulillah dengan
senyuman seikhlas hati.
Before this .
I buat camtu tau. Then, the one yg tanya pun dia kata “waa,
macam A je” so, Amin kan sajaaa. When I think back kan..mesti dia ingat exam
tadi senang,, padahal haiyaaa. Tapi takpe. You all kena confident that you have
done your best. don’t over push yourself because it will make it become worst. Okay?
Jongmal jongmal okay?
Aaaaaaaaaaaaayyy. Aghhattta
I, minah binti monah confident! I have struggle to give the
best for my exam and after this I give my full hope to Allah. Because Allah is
the best planner. Now , my PT3 examination are finish so, right now till the
day I would receive my result I akan terus berdoa to get the best result 11A’s
insyaAllah.
- Moral value -
stay cool and steady but keep struggle without
stress. Take care your relationship with Allah and human also. Be confident. Always
pray because Allah always hear you! Confident with Allah’s plan to your life. And
the last one is.., be cool, confident and keep praying.
and, and remember this 'the early bird catch the worm'
Tarrrradda.
Ma’assalamah!

No comments:
Post a Comment